Äntligen är prinsessann här :-D

Äntligen har Lina kommit till mig igen :-) Hämtade henne efter skolan hos hennes pappa eftersom både jag och mamma jobbade kväll igår så kunde vi inte hämta henne då.. :-D hade en skön dag i skolan, först 1½ timme och kika på film, sen bara betyg i svenska B, fick vg :-D sen skulle jag gå till bussen efter att vi hade ätit, men missade den så tog en promenad ner på stan istället :-) Gick en sväng på stan med mamma och Lina innan jag och Lina gick upp till madde och lämnade pengar för lingon och blåbär kläderna :-) Sen tog vi en promenad hem därifrån så har väl gått ca en mil idag :-) Skönt att röra på fläsket :-P

Förra veckan cyklade jag över 5 mil totalt och gick väl minst ett par mil på jobbet och hem från stan nåndag :-) har varit noga med maten så idag när jag vägde mig hade jag gått ner 3½ kg sen i tisdags :-D Så nu är jag pepp på att fortsätta, ska försöka bli smal och fin till studenten så jag kan ha nån fin klänning på den :-D

Jag har inte haft någon lust att blogga det sista, har förstått att det är för att jag inte mår så bra just nu =/ Känner att det varit så mycket hela tiden hela mitt liv. Har aldrig haft någon tid att ta hand om mig själv, har aldrig satt mig själv först utan alltid rättat mig efter alla, framför allt alla pojkvänner jag haft. Pratade med farmor om det när jag var i skövde och vi kom på att jag inte varit singel sen strax efter jag fyllde 13 år :-O Sen är jag för snäll och säger alltid ja och följer med de på allt varje sig jag vill eller inte.. Ångrar inte att jag fick Lina, verkligen inte, hennes behov och så sätter jag mer än gärna framför mina egna, det gör jag med glädje.. Har någonstans på vägen helt tappat bort mig själv, vad jag vill, tycker och tänker har inte varit så viktigt enligt mig själv förut men nu vet jag inte längre ens vem jag är knappt.. Ska vara singel ett bra tag tänkte jag innan jag funderar på att skaffa pojkvän och binda mig igen, försöka ta hand om mig själv och bestämma själv vad jag vill göra och inte.. Har fått otroligt svårt att bestäma något alls, van att alla andra tar beslut åt mig så..

Aja, ska gå och kramas med min sovande prinsessa nu :-)
Puss Och Kram

Kommentarer
Postat av: madde

Tycker de låter som ett klokt och vuxet beslut!

Ibland behöver man ta hand om sig själv för att faktiskt verkligen vara sig själv! :)

2009-04-21 @ 14:25:06
URL: http://www.studerandemamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0