Hem Ljuva Hem

Har haft en underbar helg men måste säga att det är riktigt skönt att vara hemma igen oxå :-) Lina är världens underbaraste tjej, så snäll och duktig hela tiden, inte gnällt eller klagat något alls på hela helgen <3 Hon var jätte duktig när vi åkte tåg och på alla byten, det var riktigt mys att åka tåg med henne <3

I fredags när vi kom ner till skövde åkte vi till farmor och solade åt och myste med Lina. På lördagen efter frukost gick vi ut, de bor mitt i skogen typ inga bilar och en jätte snäll granne som jag känner sen 10 år tillbaka :-P, och solade, plockade massa blommor och promenerade i skogen. Vi såg en groda som lina klappade och bar runt på :-D Var ute tills vi skulle äta mat och sen gick vi ut igen.

Sen på kvällen skulle vi till Tidaholm till min moster men då hade mamma kollat fel på bussarna så vi fick vänta en timma på bussen så jag och Lina gick runt i skövde på stan och så och kikade i fönstrena eftersom allt var stängt medan kia satt kvar på stationen med all packning. När vi kom till min moster, Ingela, såg jag att jag hade brännt mig i solen, på armarna, i ansiktet och vid nyckelbenen :-P Vi åt lite och sen skulle Lina sova så jag och Kia satt och pratade med min moster <3 Min moster har alltid varit som en extra mamma åt mig, var mycket hos de när jag var liten, min kusin är två år yngre än mig så vi lekte ofta..

På söndagen jobbade min moster så efter vi hade ätit frukost gick vi till en lekplats och lekte ett par timmar innan vi gick hem och gjorde mat och fixade oss för vi skulle till mormor och morfar på kvällen. Vi åkte dit med min andra moster, annette och hennes man, där åt vi påskmat. Lina var jätte duktig och smakade på precis allt :-D sill, räkor, omelett med svampstuvning mm. Inte för att hon tyckte om något av det men hon smakade iaf :-) sen skulle morfar gå till kossorna, han är bonde, så då följde vi med. Han hade två super söta kalvar, en var 4 månader och en bara en vecka gammal <3 Den lilla slickade på linas armar, händer och ansikte så hon blev alldeles slemmig :-P Lina tyckte det var jätte roligt iaf.. Sen hjälpte hon morfar att mata kossorna och innan han skulle sätta på mjölkmaskinen fick Lina prova att mjölka och hon fick ut mjölk på en gång, hon var jätte duktigt, sen provade jag med fick inte ut något allt, var skit svårt ju. Morfar höll på att dö av skratt han tyckte att jag hade blivit en stadsbo nu :-P Efter ett tag gick vi in igen och drack kaffe och åt tårta, eller jag och kia åt glass för vi tålde ju inte tårtan.. Tårtan var jätte fin, var prinsesstårta med gul marsipan och gula marsipan kycklingar och choklad ägg :-) Var dock inte lika god som den var fin, var från ett konditori..
Sen åkte vi hem och sov.

Idag gick vi upp vid 8 och åt frukost och packade ihop alla saker och halv 10 åkte vi till skövde för min kusin skulle jobba och vi gick på maxi, som är grymt stort i skövde sen åkte vi till tågstationen och åkte hem, vad i Falun halv 5 och då gick jag med Lina till sin pappa och sen hem hit, har ätit och umgåtts med mamma bara :-)

Jag har fått grymt ont i min vänstra fotled :-( Kan knappt gå på foten, fick det igår och har inte blivit nåe bättre så på jobbet i morron tänkte jag linda om fotleden, vägrar att vara hemma :-P ska upp 6.15 i morron, tänkte cykla till och från jobbet så jag får lite extra motion :-P blir några km eftersom jag jobbar 5 dagar den här veckan :-D Kommer jobba minst 51 timmar den här månaden, roligt när lönen kommer i slutet av maj :-D

Undra vad man ska göra mer än att jobba i veckan då? Är helt pank typ så ska inte gå ut iaf :-P På onsdag ska jag på filmkväll hos en som heter Tobias, ett par kompisar till honom ska oxå dit.. Han är bara en kompis :-) Är ledig på lördag, får se om jag hittar på något då kanske om någon har lust :-)

Är föresten klart att jag fått sommarjobb :-D Hoppas bara att jag får mitt schema snart för mina släktingar ska komma upp vid midsommar om jag inte jobbar och de vill veta så snart som möjligt :-)

Ska sova nu.. Tomt utan min prinsessa <3
Puss Och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0