ojdå..

.. Var visst en hel vecka sen jag skrev nu, var jätte sjuk i helgen så orkade inte skriva något då sen har jag inte hunnit med...

I lördags så var jag,lina och kia ner på stan och kika på lite marknadsstånd och åkte karusell och så möte vi robban så han var oxå med. Lina var jätte modig, hon brukar aldrig våga åka karusell själv men nu åkte hon 3 st själv plus att hon hoppade lite i hoppborgen tills det kom lite större barn, då vågade hon inte vara kvar nåe mer.. sen gjorde vi inget mer under helgen.. eller jo, i söndags eftermiddag när jag hade lämnat kia på tåget och lina hos sin pappa så ringde robban och frågade om ja ville vara med å grilla så jag robban, jill, ellinor och tobias grillade och drack lite öl och sprit, lite för mycket sprit för mig som inte tål det alls egentligen, men vi hade ganska trevligt iaf, sen åkte jag hem och sov..

och i måndags kom lina hit vid 6 på morronen för hon skulle tandläkaren och hennes pappa jobbade å jag var så sjuk så jag orkade iaf inte gå till skolan.. innan tandläkaren åkte vi ner på stan, jag kikade på skor och kläder, köpte ett par nya skor och en blåtrutig kortärmad skjorta och lina köpte en skateboard och ett gossedjur som hette oopsy daisy (från något tv program) sen åt vi kina buffé, lina har aldrig ätit det men hon tyckte det var jätte kul och ville gå dit snart igen :-)
Hos tandläkaren var hon super duktig, hon hade nåe plack blabla, kommer inte ihåg vad det hette, men det är ingen fara utan bara vi fortsätter att borsta noga så blir det inte värre.. sen cyklade jag med lina till sin pappa och tog bussen hem för mamma ville ha cykeln hem efter jobbet på kvällen..

igår var vi på studieresa, har tagit 57 kort men kan iaf inte lägga in de på datorn.. aja, först åkte vi till vika bröd och kollade, det var intressant faktiskt att se, de gräddar sitt bröd i riktiga vedeldade ugnar, gott är det oxå :-) sen åkte vi till strutsfarmen i borlänge och kollade på strutsar och när två strutsar hade sex, var lite lagom äkligt faktiskt :-P sen fick vi äta struts, de andra fick strutswallenbergare och jag fick strutsgrillspett, mina var så grymt goda :-) sen köpte jag torkat, rökt strutskött, det var oxå gott :-) sen fortsatte vi till gustavs korv, de hade ingen produktion där igår så var inte mycket att se, helt värdelöst rent ut sagt.. efter det blev det stora lunåns gårdmejeri eller vad det hette, de gör egen ost av mjölk från deras fjällkor. sen hade de en liten gris, höns, tuppar hästar mm. sen fick vi provsmaka deras ostar, fanns lite allt möjligt, grönmögelost, två sorters fetaost, vitmögelost, två sorters färskost och kumminost. kumminosten var riktigt god så jag köpte en bit sånt :-) sen efter ett tag åkte vi till forsa gård, det är en krav märkt grisuppfödningsgård. Fanns jätte söta små griskultingar, som var runt 5 veckor tror jag :-D Sen åkte vi till dalahusby hotell och åt 5 rätters middag med vin. orkar inte skriva hela menyn nu, gör den en annan dag :-)

idag har jag varit i skolan en sväng sen har jag bara solat typ, underbart :-D snart ska jag åka till Sala på cruising med micke och ett par kompisar till honom, komme väl hem i natt nångång, och i morron åker jag till söderhanm vid halv 1 för att hälsa på en kompis :-)

Puss Och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0